vineri, 27 ianuarie 2012

Un portret 2

           Vocea ta ţese.

          Cuvintele pe care le împleteşti – agale, în ritm de vals lent – îmi schimbă configuraţia minţii fragile. Pe tapiseria ce apare poţi întrezări sori, stele... nenumărate sfere de lumină cosmică rostogolindu-se prin neant.

          Dacă continui să ţeşi, văd şi firele subţiri care leagă totul de tot, sclipitoare antene, vii conexiuni ce permit transmiterea informaţiei-materie între lumi paralele.

        Îmi închipuisem că eşti un om obişnuit. Zâmbetul ţi-era uşor ironic, cu parfum înţepător de fin sarcasm. Păreai prins în lumea ta, una a poveştilor cu final ce te înfioară, unde prinţii sau prinţesele îşi dau viaţa pentru a-i salva pe cei dragi. Carapacea mică în care existai, tresărind mirat la orice gest de tandreţe spontană, se arăta privirii ca o armură impenetrabilă şi rece.

          Dar după ce am închis ochii, te-am privit prin pleoape şi am desluşit, cu mirare, lumile pe care le creezi prin cuvinte. Castele, dragoni şi pitici, nave spaţiale şi exoschelete – gustul plin al unui basm atent conturat din penel.

          Te-am privit, deci, şi ţi-am zis:

                   Cântă-mi, povestitorule, viaţa ce umblă fluidă
                   Cerul cu stele de sticlă şi nori parfumaţi
                   Iarba violet-a planetei ce nu are nume
                   Vina de-a te fi văzut în oglinda din lemn.

          Nu mi-ai răspuns imediat, căci pesemne erai puţin ameţit după crearea unei noi lumi. Dar eu ştiu că dorinţa mea te-a atins pe coaja sufletului şi că a lăsat o mică urmă pe care vei vrea să o ştergi în curând, îndeplinind ce ţi-am cerut.



Exerciţiu cronometrat – 10 minute.
26 ianuarie 2012

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu