luni, 16 ianuarie 2012

În mişcare


          Nu cred că mai am mult timp la dispoziţie. Va trebui să ies şi să-l înfrunt pe cel care mi-a scăpat. Sunt ascuns printre bagaje în ultimul compartiment al trenului spre Lausanne. Pistolul l-am pierdut când m-am luptat cu ultimul atacator care m-a surprins ridicându-se brusc de pe scaunul în care mă aştepta liniştit şi împingându-mă cu un mic revolver către zona cu bagaje. Acum el zace undeva departe, pe lângă şine, cu gâtul rupt, aşteptând să fie găsit, iar eu îmi oblojesc rănile.

        Încreţesc din nas – gest reflex – când simt mirosul de sânge şi sudoare pe care-l eman. Inima încă îmi bate prea repede şi pierd căldură. Am fost şi-n situaţii mai grele în timpul altor misiuni şi m-am descurcat, aşa că trec la treabă.

          Desfac câteva bagaje până dau de o trusă de prim-ajutor. Dumnezeu e darnic cu fii rătăcitori, îmi zic, şi-mi încropesc un bandaj pentru rana făcută de cuţitul primului asasin care mă atacase tocmai după ce luasem o cină savuroasă în vagonul restaurant. Cel puţin n-avea să mi se facă foame prea curând, mă gândesc, încercând să ignor durerea tăioasă din antebraţul drept.

          Zgomotul sacadat, hipnotic al trenului aproape că mă adoarme şi mă ridic ca să nu fiu prins într-o poziţie vulnerabilă de cine ştie ce alt posibil atacator. Mă uit prin fereastra uşii din spate şi peisajul fantomatic se schimbă rapid. Copacii sunt umbre întunecate profilate pe cerul plumburiu de noiembrie rece.

          Îmi şterg faţa transpirată cu un şerveţel umed din trusă. Pulsul îmi revenise la normal. Întors la bagajul deschis, rechiziţionez un tricou şi un pulover negre şi mă aranjez cât pot de bine. Trebuie să par un pasager oarecare, poate puţin şifonat, dacă vreau să revin în compartimentul următor fără să atrag prea multe priviri. Iau şi o carte rătăcită printre haine, căreia îi pun ca semn unul din cuţitele mai mici pe care îl aveam prins la gleznă.

          Pun mâna pe clanţa rece, o apăs şi declicul uşii aproape că mă face să tresar. Odată cu aerul cald şi stătut sunt izbit şi de zgomotele din vagonul luminos în care păşesc cu încrederea dată de mulţi ani de practică.



Exerciţiu pentru grupul de scriere creativă
15 ianuarie 2012


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu