vineri, 3 februarie 2012

Pericolul pândeşte perfid


          Calm, foarte calm, îmi aprind o ţigară. Ce altceva era să fac? Degeaba avusesem o busolă de ultimă generaţie dacă n-am ştiut s-o folosesc. Pun pariu că ăştia micii nu s-au pierdut prin pădure ca prostu de tata, adică eu.

          Trag fumul în piept, sprijinit de un copac înalt şi mă liniştesc treptat. Soarele e deasupra, se strecoară verde printre frunze. Fumez şi ascult zgomotele pădurii, dominate de ciripitul unor păsări invizibile. Mai lipseşte susurul unui izvor şi m-aş crede la ora de meditaţie unde m-a târât nevastă-mea. Nu ştiu cât de scufundat am fost în unde diafane de eter sublimat, dar tot m-am ales cu ceva. Buzele de un roşu carmin ale instructoarei mi-au colorat ceva vise de atunci.

          Cu un gest scurt, arunc ţigara pe jos şi o calc. Sunt ecologist, normal, nu vreau să dau foc la bunătate de pădure. O iau la pas, cu mintea căutând agasată o poveste veridică. Doar n-aveam de gând să recunosc că m-am pierdut ca fraierul şi nici nu ştiu să mă orientez după muşchii crescuţi pe copaci sau alte asemenea.

          Oricum, eram în natură, la aer curat, făceam şi mişcare: era ce-mi recomanda mereu doctorul nostru cel obez din scaunul lui de piele. Aici eu am greşit. M-am făcut arhitect şi pe criza asta nu mai dă nimeni doi bani pe tine. Doctor să mă fi făcut poate aş fi mulţumit-o pe nevastă-mea.

          Sub paşi mi se frâng crengi uscate. Îmi place prin pădure: singur, nu te bate nimeni la cap: taca-taca. Mă rog, aproape nimeni în afară de reprezentarea mentală a neveste-mii de care nu pot scăpa cu nici un chip.

          Mă împiedic de-o piatră şi avântul mă aruncă spre un copac cu coaja căruia fac cunoştinţă. Zguduitura mă aduce în prezent.

          Ce naiba, tot n-am semnal? Când verific, observ vreo două linii anemice. Ah, ura, sunt salvat sau aproape salvat. Am altă dilemă acum: cui să-i cer ajutor?

          Oftez şi, resemnat, o sun pe Adela, soţia mea fidelă şi pricepută care-mi zice să stau unde sunt că mă găseşte ea prin GPSul telefonului, orice ar fi el. Draga de ea, mereu mă scoate din belea şi eu sunt nerecunoscător. O să-i cumpăr ceva frumos; am văzut un mixer roz la Carrefour.

          Mă aşez lângă copacul de care m-am izbit şi scot încă o ţigară. Fumez şi aştept.

          Data viitoare ieşim la mall.





Exerciţiu cronometrat 17 min şi 30 de sec.
De creat un text cu cuvintele:
„muşchi, zguduitură, a cere, a domina, busolă, veridic, roşu carmin”.
3 februarie 2012


         

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu